AdSenseBanner

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΕΓΙΝΕ... ΜΟΔΑ!


Μπορεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει το Πεκίνο με το Θιβέτ που συνεχίζεται δέκα ημέρες και οδήγησε σε μποτιλιάρισμα που έφτασε και τα 100 χιλιόμετρα, να παρουσιάζει κάποια σημάδια υποχώρησης, δεν είναι όμως πρωτόγνωρο γεγονός παρά το μέγεθος του.

Περισσότεροι πάντως από 30.000 άνθρωποι, ο πληθυσμός μιας ολόκληρης πόλης, εγκλωβίστηκε σε 10.000 και πλέον οχήματα λόγω των έργων που γίνονται και τα οποία δεν πρόκειται να τελειώσουν πριν από τα μέσα Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις κινεζικών μέσων ενημέρωσης.

Οι εγκλωβισμένοι οδηγοί δεν έχασαν όμως την ψυχραιμία τους και ακολούθησαν το πρόγραμμα μια φυσιολογικής ημέρας, ύπνο, φαγητό που προμηθευόντουσαν από μικροπωλητές των γύρω περιοχών και μικρές βόλτες εκεί γύρω, είτε περνούν την ώρα τους με διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1950 στο Πεκίνο κυκλοφορούσαν μόνον 2.300 αυτοκίνητα, με τον αριθμό τους να ξεπερνά μέσα σε 50 χρόνια κατά πολύ το ένα περίπου εκατομμύριο.

Πρόσφατες αλλά και παλαιότερες εικόνες που έχει αποτυπώσει ο φωτογραφικός φακός δείχνουν το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργούν τα μποτιλιαρίσματα σε κάθε γωνιά του κόσμου, με τις συνέπειες να επηρεάζουν όλο το φάσμα της ζωής μας: περιβάλλον και υγεία, ποιότητα ζωής, οικονομία κοινωνικές και επαγγελματικές σχέσεις.

Και η λύση του προβλήματος θα γίνεται ολοένα και δυσκολότερη καθώς ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορεί στη Γη ολοένα και αυξάνεται και ξεπερνά σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις το ένα δισεκατομμύριο, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων ιδιωτών, φορτηγών, επαγγελματικών οχημάτων, μέσων δημόσιας μεταφοράς κλπ, όταν στις αρχές του 1900 στην Αμερική η παραγωγή αυτοκινήτων μόλις και ξεπερνούσε τα 4.000 αυτοκίνητα το χρόνο!

Τα μποτιλιαρίσματα όμως δεν έχουν πάντα την ίδια πηγή προέλευσης, εύκολα διαπιστώνει όποιος κοιτάει τις φωτογραφίες από τα διεθνή πρακτορεία.

Μποτιλίαρισματα χιλιομέτρων σε δρόμους του Πακιστάν, λόγω της συμφοράς που έπληξε των χώρα αυτή από τις πρωτοφανείς πλημμύρες και οδηγεί τους κατοίκους να φεύγουν από περιοχές που χάθηκαν εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές και τα πάντα βυθίστηκαν στην λάσπη.

Μποτιλιάρισμα σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπως στην Ελβετία και στην Ιταλία λόγω της μεγάλης καλοκαιρινής απόδρασης από τα αστικά κέντρα.

Κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους του Μανχάταν και στην γέφυρα του Μπρούκλιν, βραδινές ώρες αιχμής λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων

Τεράστιες ουρές αυτοκινήτων στο Νέο Δελχί, καθώς οι υποδομές έχουν ελλείψεις, ενώ τη ίδια στιγμή εκτιμάται ότι περίπου 1000 νέα αυτοκίνητα την ημέρα προστίθεται στους δρόμους της ινδικής πρωτεύουσας.

Ουρές χιλιομέτρων και στα βουνά του Αφγανιστάν και στους δρόμους που οδηγούν στην Καμπούλ, καθώς πολλές φορές δημιουργούνται προβλήματα από τα πολυάριθμα και μεγάλα σε μέγεθος φορτηγά που τροφοδοτούν τις νατοϊκές δυνάμεις που βρίσκονται στην περιοχή. Επίσης λόγω της κατάστασης στην περιοχή δεν υπάρχει αστυνομία ούτε φυσικά κανόνες στην οδική κυκλοφορία μεγεθύνοντας τα όποια προβλήματα.

Κείμενο: Αλέκος Λιδωρίκης
Φώτο: EPA

πηγή: ana-mpa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails